Het belang van een evenementenonderzoek is groot. Evenementen zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. De verscheidenheid is enorm en de omvang en het karakter verschillen net naar gelang het onderwerp, de locatie en de (budgettaire) mogelijkheden. Eén ding hebben echter vrijwel alle evenementen gemeen: ze vertonen een zekere economische en emotionele waarde.
De economische waarde wordt in grote mate bepaald door factoren als schaalgrootte, commerciële politieke of culturele belangen en eventuele subsidiestromen of andere vormen van funding. De economische waarde van een internationaal congres is van een geheel andere orde dan die van een lokale boeken- of kunstmarkt, maar de emotionele waarde kan juist omgekeerd evenredig zijn.
We onderscheiden evenementen op het gebied van kunst en cultuur, andere vormen van vermaak, religie, handel, informatie- en kennisoverdracht en nationale festiviteiten. Afhankelijk van achtergrond en omvang wordt de organisatie ervan meer complex en nemen o.m. financiële en veiligheidsrisico’s toe. Denk aan marketing, ticketverkoop, merchandising, bezoekersstromen etc.
Als organisator of andere direct belanghebbende wilt u weten hoe een volgende editie (nog) succesvoller kan zijn. Een evenementenonderzoek met een gespecificeerde rapportage aangaande bezoekersaantallen en –samenstelling, waardering en beleving kunnen u daarbij helpen.
Een evenementenonderzoek van Target Questions verschaft u inzicht aangaande onderwerpen als:
Onder een evenementenonderzoek kunnen ook deelonderzoeken worden verstaan als:
Drie onderzoeksmethodes
Target Questions hanteert ten behoeve van een evenementenonderzoek drie methodes;
Voor aanvullende informatie belt u (+31)88 42 00 810 of u mailt naar info@targetquestions.nl.
© Target Questions BV 2016 Disclaimer Algemene voorwaarden
Target Questions maakt onderdeel uit van de AUX Fieldmarketing Group