bool(true)

Delinuts

Case verpakkings- en product onderzoek

Delinuts is leverancier van noten, zaden, vruchten en andere delicatessen ten behoeve van de retail, horeca, detailhandel, groothandel en industrie. Een grote speler die graag meer inzicht wilde hebben over de mening van de consument omtrent de producten, de verpakking en de prijs hiervan. Een combinatie van een verpakking- en productonderzoek dus!

Een divers onderzoek wat Target Questions op het lijf is geschreven, gezien de opgedane ervaring binnen de verschillende divisies van de Aux Field Marketing Group.

'Kwaliteit in een product of dienst is niet wat de leverancier erin stopt. Het is wat de klant eruit haalt en bereid is ervoor te betalen.'

Peter F. Drucker

Uitwerking verpakkings- en productonderzoek

Gedurende de opstartfase van dit verpakking- en productonderzoek is door Delinuts een vragenlijst aangeleverd waar Target Questions in een interne brainstormsessie vraagformuleringen, routing en relevantie heeft beoordeeld. In overleg met de opdrachtgever is er een gedegen vragenlijst ontwikkeld waar enquêteurs en respondenten op een gemakkelijke wijze door heen konden lopen. Uiteraard vormgegeven in een online versie waarbij de huisstijl van Delinuts is aangehouden.

Het verzamelen van de respons op deze vragenlijst werd gedaan door zorgvuldig opgeleide en gebriefde enquêteurs op vooraf geselecteerde high traffic locaties.

In deze enquête kwamen een aantal thema’s naar voren, namelijk:

  • voorkeur noten/zaden/vruchten
  • Frequentie consumptie noten/zaden/vruchten
  • Locatie aankoop noten (supermarkt, speciaalzaak, marktkraam)
  • Prijs
  • Kwaliteit
  • Verpakkingsmogelijkheden (papier, plastic, deelzakjes van 30 gram p. zakje)
  • Voedingswaarde/gezondheid
  • voor wie het product aangeschaft wordt

De thema’s hebben Delinuts ruimschoots inzicht gegeven in wat de consument belangrijk vindt, waar een voorkeur ligt m.b.t. kwaliteit, prijs en verpakkingsmogelijkheden en hoe zij bijvoorbeeld reageren op gezondheidsclaims. Dit verpakking- en productonderzoek heeft een bijdrage geleverd aan de koers van Delinuts en het maken van belangrijke keuzes voor de toekomst van deze organisatie.

Contact opnemen

reCAPTCHA is required.

Contact opnemen

reCAPTCHA is required.