VERPAKKINGSONDERZOEK

Verpakkingsonderzoek door Tarqet Questions

Een verpakkingsonderzoek besteedt aandacht aan een breed scala aan aspecten. Vorm, kleurgebruik, en typografie zijn letterlijk in het oog springende elementen. Maar ook zaken als gebruiksgemak, materiaalkeuze, veiligheid en formaat zijn belangrijke factoren.

Target Questions heeft ruime ervaring met verpakkingsonderzoek. Bij een dergelijk onderzoek wordt niet alleen gekeken naar het product van de opdrachtgever, maar ook hoe het zich verhoudt tot de concurrentie. Is het onderscheidend genoeg? Waar zitten eventuele verbeterpunten, bijvoorbeeld als het gaat om het opvallen van de ‘facing’, de (her)sluitbaarheid en dosering? En wat is de impact van de fysieke vorm op de gebruiker, op het transport en op het ruimtebeslag (magazijn, schapruimte).

'Two people can look at the exact same thing and see something totally different'

Ieder onderzoek in de gewenste ‘verpakking’

Een verpakkingsonderzoek kan op diverse manieren worden uitgevoerd: via een enquête of interview, maar ook op de plaats van verkoop. Valt een product op in het schap, komt de boodschap over en wat zijn de associaties? In nauw overleg met de opdrachtgever wordt de onderzoeksvraag vastgesteld en wordt het onderzoek uitgevoerd. De uitkomsten worden gepresenteerd in een heldere rapportage.

Wilt u een indruk krijgen hoe een verpakkingsonderzoek in zijn werk gaat? Lees dan onze case over het product- en verpakkingsonderzoek voor Delinuts.

Voor aanvullende informatie belt u (+31)88 42 00 810 of u mailt naar info@targetquestions.nl.

gerelateerde onderwerpen: | Responsonderzoek | Productonderzoek|

Contact opnemen

reCAPTCHA is required.

Contact opnemen

reCAPTCHA is required.