Response onderzoek

Case: response onderzoek

Hoe kunnen we nu beter een response onderzoek uitleggen dan door een voorbeeld uit de praktijk te tonen?  BagOffice, eveneens onderdeel van de Aux Fieldmarketing Group, verzorgt goodiebags voor ieder type event en doelgroep. Een echte matchmaker tussen event, adverteerder en bezoeker!

Om een aantrekkelijke  goodiebag te kunnen maken, zijn adverteerders nodig. Zij stellen producten of diensten ter beschikking ter promotie van hun eigen merk of dienst. Een goodiebag heeft een mediawaarde en is enorm impactvol. Men kan het product immers direct ervaren.

BagOffice heeft aangegeven hun adverteerders graag meer inzicht te willen geven in de ‘return on investment’, wanneer zij besluiten tot deelname  in een goodiebag. Target Questions is gevraagd om een online platform te ontwikkelen waarbij gemeten wordt hoe de consument het desbetreffende product ervaart en of men het product nadien zelf zou aanschaffen.

'Het belangrijkste is niet ophouden met vragen stellen'

Einstein

Uitwerking response onderzoek

Ten behoeve van het response onderzoek heeft Target Questions een  gerichte en doeltreffende vragenlijst samengesteld, waarbij de ervaringen van het product uiteraard centraal staan. Maar ook vragen omtrent bijvoorbeeld verpakking en prijsstelling worden gesteld.

Vervolgens is er een gebruikersvriendelijk online platform ontwikkeld, waarnaar de doelgroep middels product of flyer wordt verwezen. Deelnemers worden getriggerd middels een passende beloning.

Uiteindelijk worden de verzamelde gegevens geanalyseerd en in een korte en bondige rapportage door Target Questions aangeleverd.

Resultaat

Target Questions geeft BagOffice de tools in handen om adverteerders meer inzicht te bieden in het bereik van de deelname in een goodiebag. Meedoen aan de ROI meting geeft de adverteerders inzicht in de naamsbekendheid en men krijgt een indruk hoe het product gewaardeerd wordt door de consument. De meting geeft de adverteerder dus waardevolle informatie!

Gerelateerde onderwerpen: | Productonderzoek | verpakkingsonderzoek |

Contact opnemen

Contact opnemen